شماره: ۸۳/۹۴/۲۶۰
تاریخ: ۱۸/۰۸/۱۳۹۴
بخشنامه
| 83 | 94 | ماده (۲۶) | الف |
| مخاطبین | رئیس محترم امور مالیاتی شهر و استان تهرانمدیران کل محترم امور مالیاتی استانهامدیران کل محترم مالیات بر ارزش افزوده شهر و استان تهرانمدیر کل محترم امور مالیاتی مودیان بزرگ | |||
| موضوع | اصلاحیه تبصره بند (۷) دستورالعمل رسیدگی و استرداد شهریور ماه ۱۳۹۴ | |||
| نظر به اینکه در خصوص تبصره بند (۷) دستورالعمل رسیدگی و استرداد مالیات و عوارض مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده، ضمیمه بخشنامه شماره ۵۸-۹۴-۲۶۰ مورخ ۰۸-۰۶-۱۳۹۴ ابهاماتی توسط ادارات امور مالیاتی مطرح گردیده لذا به منظور رفع هر گونه ابهام و ایجاد رویه واحد، عبارت ذیل جایگزین تبصره بند (۷) دستورالعمل فوقالاشاره میشود:تبصره: در صورت عدم ارائه دفاتر و هرگونه اسناد و مدارک مثبته از سوی مودی،لازم است مأموران مالیاتی حداقل با ملحوظ نظر قرار دادن درآمد و یا فروش قطعیشده مودیان اعم از معاف و غیرمعاف عملکرد مالیاتهای مستقیم با لحاظ نمودن معافیتهای موضوع ماده (۱۲) و احکام مربوط به ماده (۵۲) قانون و با رعایت سایر مفاد دستورالعمل، نسبت به تشخیص مأخذ مشمول مالیات و عوارض واقعی مودیان اقدام نمایند. علیرضا طاری بخش معاون مالیات بر ارزش افزوده | ||||
| دامنه کاربرد:۱-داخلی:* ۲-خارجی:* | مرجع پاسخگویی: دفتر رسیدگی و استرداد معاونت مالیات بر ارزش افزوده تلفن: ۸۳۲۷۱۰۱۲-۰۲۱ | |||
| بخشنامههای منسوخ:کلیه بخشنامهها و دستورالعملهای مغایر | تاریخ اجرا: 1/07/1387 | مرجع ناظر: دادستانی انتظامی مالیاتی | نحوه ابلاغ:فیزیکی | |
این بخشنامه طی بخشنامه شماره ۵۴/۹۵/۲۶۰ مورخ ۱۶/۰۸/۱۳۹۵ اصلاح گردید.
شماره: ۵۴/۹۵/۲۶۰
تاریخ: ۱۶/۰۸/۱۳۹۵
بخشنامه
| 54 | 95 | ماده (۲۶) | الف |
| مخاطبین | رئیس محترم امور مالیاتی شهر و استان تهرانمدیران کل محترم امور مالیاتی استانهامدیران کل محترم مالیات بر ارزش افزوده شهر و استان تهرانمدیر کل محترم امور مالیاتی مودیان بزرگ | |||
| موضوع | تبصره بند (۷) دستورالعمل رسیدگی و استرداد شهریور ۱۳۹۴ | |||
| به منظور رفع ابهامات مطروحه در خصوص تبصره بند (۷) دستورالعمل رسیدگی و استرداد مالیات و عوارض مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده موضوع بخشنامه شماره ۸۳/۹۴/۲۶۰ مورخ ۱۸/۰۸/۱۳۹۴ متن تبصره مزبور به شرح زیر اصلاح میگردد:تبصره: در صورت عدم ارائه هرگونه دفاتر و اسناد و مدارک مثبته از سوی مودی، مأموران مالیاتی میبایست بر اساس واقعیت امر و عنداللزوم ملحوظ نظرقراردادن درآمد و یا فروش قطعیشده اعم از معاف و غیرمعاف عملکرد مالیاتهای مستقیم با رعایت معافیتهای موضوع ماده (۱۲) و احکام مربوط به ماده (۵۲) قانون مالیات بر ارزش افزوده به عنوان قرینه مالیاتی، نسبت به تشخیص مأخذ مشمول مالیات و عوارض واقعی مودیان اقدام نمایند.محمد مسیحیمعاون مالیات بر ارزش افزوده | ||||
| دامنه کاربرد:۱-داخلی:* ۲-خارجی:* | مرجع پاسخگویی: دفتر رسیدگی و استرداد معاونت مالیات بر ارزش افزوده تلفن: ۸۳۲۷۱۰۱۳-۰۲۱ | |||
| بخشنامههای منسوخ:بخشنامه شماره ۸۳/۹۴/۲۶۰ مورخ ۱۸/۰۸/۱۳۹۴ | تاریخ اجرا: 08/06/1394 | مرجع ناظر: دادستانی انتظامی مالیاتی | نحوه ابلاغ:فیزیکی-الکترونیکی | |
تاریخ سند: ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
شماره سند: ۲۶۰/۹۴/۸۳
کد سند: ال/ماده (۲۶)/۹۴/۸۳
وضعیت سند: معتبر
شماره سند: ۲۶۰/۹۴/۸۳
کد سند: ال/ماده (۲۶)/۹۴/۸۳
وضعیت سند: معتبر


