۹۲درصد اظهارنامه مودیان در قزوین پذیرفته شد

۹۲درصد اظهارنامه مودیان در قزوین پذیرفته شد

۹۲درصد اظهارنامه مودیان در قزوین پذیرفته شد

مدیرکل امور مالیاتی قزوین گفت: ۹۲درصد اظهارنامه مودیان استان طی سال گذشته پذیرفته شد و هشت درصد مابقی به مرحله حسابرسی رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سیدمحمود موسوی صانع، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که به مناسبت هفته امورمالیاتی برگزار شد، اظهار کرد: خرداد و تیرماه هر سال برای سازمان امور مالیاتی ۲ماه ویژه محسوب می شود چرا که در این مدت مهلت تسلیم اظهار صنوف مختلف در منابع مالیاتی از جمله ارزش افزوده مشاغل و مستقلات است.

این مسئول افزود: سازمان امور مالیاتی کشور به دلیل حادثه ناگواری که برای رییس جمهور و هیات همراه ایشان به وجود آمد، مهلت تسلیم اظهارنامه اشخاصی حقیقی را به مدت ۴۵روز و همچنین اظهارنامه فصل اول ارزش افزوده سال جاری را به مدت یک ماه افزایش داد به طوری که تاریخ انقضا مدت تسلیم اظهارنامه مشاغل از ۳۱خرداد به ۱۵مرداد و مهلت تسلیم اظهارنامه ارزش افزوده دوره اول سال جاری از ۳۱تیرماه به ۳۱مرداد ماه تغییرکرد.

موسوی صانع یادآور شد: همچنین اظهارنامه اشخاص حقوقی و مستقلات تغییری نکرده و همانند سال های گذشته تا ۳۱تیرماه فرصت تسلیم اظهارنامه مالیاتی دارند.

این مسئول با بیان اینکه امسال سازمان امور مالیاتی کار ویژه ای در خصوص مشاغل و صاحبان اصناف انجام داده، خاطرنشان کرد: هر واحدهای تک مالکیتی که تا سقف ۱۸۰میلیارد ریال و واحدهای چند مالکیتی نیز با ۳۶۰میلیارد ریال به فروش برسند، می توانند از تسهیلات تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیاتی استفاده کنند.

وی افزود: واحدهایی که فروش آنها بیش از این میزان باشد، می توانند از اظهارنامه تعاملی استفاده کنند که مودیان آن باید فرم اظهارنامه سازمان امور مالیاتی را بپذیرند، فایده آن این است که از ارایه هرگونه اسناد و مدارک معاف می شوند.

مدیرکل امور مالیاتی قزوین گفت: مودیان مالیاتی از ابتدای سال۹۸ موظف به ارایه اسناد و مدارک برای تمام مراودات مالیاتی خود هستند و اگر فرم اظهارنامه و تبصره را پر نکنند برای تک تک مراودات مالی خود باید اسناد و مدارک لازم را ارایه دهند و بررسی تمام پرونده های مالیاتی مبنی بر اطلاعات مالی افراد است‌ و این پول ها از هر طریقی به حساب مودیان برود برای سازمان، منبع درآمدی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه فرار مالیاتی از سال۹۵ به بعد جرم انگاری شده و معدود مودیانی که از طریق کارت به کارت کردن، کارهای مالی خود را پیش ببرند، از تور مالیات در امان نخواهند بود، افزود: در این رابطه ۹۲درصد اظهارنامه مودیان استان طی سال گذشته پذیرفته شد و هشت درصد مابقی به مرحله حسابرسی رسید.

موسوی صانع خاطرنشان کرد: ۵۰درصد از مودیان، یعنی ۵۵هزار مودی طی سال گذشته فرم تبصره ۱۰۰ مالیاتی خود را به امور مالیاتی ارایه کردند که از این تعداد، مالیات ۴۷درصد آنها صفر بود.

به گفته این مسئول، ۴۲هزار و ۵۰۰میلیارد ریال ارزش افزوده ای است که طی سال گذشته در استان قزوین وصول شد بین شهرداری دهیاری و جمعیت عشایر قزوینی توزیع شد.

وی افزود: این در حالی است که در حوزه سلامت و طی سال گذشته ۶هزار و ۳۴۸میلیارد ریال از محل عوارض ارزش افزوده به حساب وزارت بهداشت واریز شد.

46

منبع