وصول ۲۶۰ میلیارد ریال با کشف فرار مالیاتی در زنجان

وصول ۲۶۰ میلیارد ریال با کشف فرار مالیاتی در زنجان

وصول ۲۶۰ میلیارد ریال با کشف فرار مالیاتی در زنجان

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در راستای مبارزه با فرار مالیاتی و برقراری عدالت ۲۶۰ میلیارد ریال از محل بررسی و کشف فرارهای مالیاتی در استان زنجان وصول شد.

به گزارش خبرآنلاین از زنجان،مهدی محمدی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۷۱ مورد رسیدگی به تراکنش های بانکی مشکوک در استان برای کشف فرار مالیاتی صورت گرفت و بیش از ۱۰۶ برگ کشف فرار مالیاتی و ۱۱۵ برگ ارزش افزوده جمعا به مبلغ ۴۱۸ میلیارد ریال تنظیم و مطالبه شد.

وی اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی کشور در چند سال اخیر با اجرای برنامه های مختلف هوشمند سازی و یا اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان رویکرد نوینی در مالیات‌ستانی آغاز کرده است که در صورت تکمیل اقدامات پیش بینی شده امکان فرار مالیاتی محدود خواهد شد.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان زنجان تاکید کرد: براساس قانون، مبارزه با فرار مالیاتی یکی از اولویت‌های سازمان امور مالیاتی کشور است و ما ملزم به اجرای کامل مقررات و دستورالعملهای ارسالی سازمان هستیم.

وی با اشاره به تغییر روند رسیدگی به کلیه پرونده های مالیاتی از سنتی به الکترونیکی، افزود: با این روش و بررسی اطلاعات استخراجی از سابقه سیستمی، تراکنش بانکی و صدور برگه تشخیص مالیاتی، تعارض منافع کمتر شده و رضایت مندی بیشتر مردم و مؤدیان نسبت به اخذ مالیات و شفاف سازی و عدالت محوری تحقق یافته است.

محمدی در ادامه درخصوص پرداخت اعتبار به شهرداری ها و دهیاری های استان، گفت: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۷ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال از مالیاتهای دریافتی از محل ارزش افزوده استان به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شد که نسبت به سال قبل آن (۱۴۰۱) هفت درصد افزایش داشت.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان افزود: طی سه سال گذشته نیز ۴۲ هزار و ۷۰۷ میلیارد ریال اعتبار ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و همچنین روستاهای فاقد دهیاری استان پرداخت شد.

46

منبع