فقط 66 درصد درآمدهای استان کرمان به استان برمی‌گردد

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: کرمان منهای استان تهران رتبه دوم درآمد مالیاتی کشور را دارد، اما فقط ۶۶ درصد درآمدهای استان کرمان به استان برمی‌گردد.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدرضا وحیدی امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان که با حضور فداکار، استاندار کرمان برگزار شد، اظهار داشت: اعتبارات هزینه‌ای استان کرمان هزار و 304 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه 84.1 درصد بودجه هزینه‌ای استان کرمان تخصیص یافته است، گفت: 3 هزار و 540 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی استان کرمان است که 26.4 درصد آن تخصیص یافته است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه 117.5 میلیارد تومان اسناد خزانه استان بوده که تاکنون 1.3 درصد آن جذب شده است، افزود: اعتبار تملک دارایی استان کرمان در سال آینده 4.2 درصد و همچنین اعتبار از محل نفت و گاز 69 درصد رشد دارد.

وی با اشاره به اینکه کرمان 5.7 اعتبارات تملک دارایی کشور را داشته که رتبه پنجم بین استان‌های کشور را دارد، بیان کرد: بودجه هزینه‌ای استان کرمان در بودجه سال 1402 به میزان 39 درصد رشد داشته است.

وحیدی با بیان اینکه 84.1 درصد بودجه هزینه‌ای و 26.4 درصد بودجه عمرانی استان کرمان تخصیص یافته است، گفت: کرمان تقریباً 1.7 برابر کشور درآمد مالیاتی داشته است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال 103 درصد درآمد مالیاتی استان کرمان رشد داشته است، افزود: کرمان منهای استان تهران در بین سایر استان‌های کشور رتبه دوم درآمد مالیاتی کشور را دارد و فقط 66 درصد درآمدهای استان کرمان به استان برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه میزان برخورداری استان کرمان از درآمدهایش میزان کمی است و استان کرمان جزو پنج استانی است که پایین‌ترین نسبت را دارند، ادامه داد: از تمام ظرفیت‌های قانونی بودجه باید برای تامین مالی در استان استفاده کرد.

وحیدی بیان کرد: باید پروژه‌هایی را تعریف کرد که در این پروژه‌ها به جای پرداخت پول مالیات آن کشور حساب شود و به‌گونه‌ای تهاتر شود.

انتهای پیام/511/

مقاله اصلی