ضرورت دریافت مالیات عادلانه از میلیاردرها/ رسیدگی به پرونده‌های معوق تسهیل می‌شود

وزیر اقتصاد با بیان اینکه از افرادی که میلیاردها سود به دست می‌آورند و مالیاتی پرداخت نمی‌کنند مالیات عادلانه اخذ شود، گفت: برای تسریع در رسیدگی به معوقات مالیاتی علاوه بر همکاری با دستگاه قضا تلاش می‌کنیم تا فعالان اقتصادی را در این مسیر قرار دهیم.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تولیدکنندگان همچون سایر مودیان خوش حساب انتظار دارند با توجه به مالیاتی که می‌پردازند، از افرادی که میلیاردها سود به دست می‌آورند و مالیاتی پرداخت نمی‌کنند، مالیات عادلانه اخذ شود، اظهار داشت: اجرای مالیات بر سوداگری از مسائل حائز اهمیت سازمان امور مالیاتی کشور است و با همکاری میان وزارت امور اقتصادی و دارایی و کمیسیون اقتصادی مجلس این طرح با سرعت قابل قبولی در مرحله نهایی شدن قرار گرفته است.

خاندوزی با اشاره به مالیات خانه‌های خالی و خودروهای لوکس عنوان کرد: در حوزه مالیات بر خانه‌های خالی و خودروهای لوکس می‌بایست علاوه بر تلاش برای ابلاغ به صاحب ملک و خودرو از نهادهایی که در این حوزه ذینفع محسوب می‌شوند در پیشبرد اهدافی چون وصول و تغییر رفتار به نحو مطلوب و شایسته‌ای بهره گرفته شود.

اخطار سازمان مالیاتی به بورس/ شرکت‌های متخلف مشمول جرایم سنگین مالیاتی می‌شوند

وی درخصوص وضعیت ساماندهی و پیشرفت سامانه مؤدیان نیز افزود: پروژه سامانه مؤدیان تکلیف قانونی مهمی است که بر عهده نظام مالیاتی کشور گذاشته شده و سازمان امور مالیاتی کشور نیز نشان داده در زمینه توسعه و پیشبرد این سامانه از اراده لازم برخوردار است. در این زمینه کار به نحو احسن آغاز شده اما سرعت پیشبرد آن نیاز به تقویت دارد و این عقب‌ماندگی باید به نحو شایسته‌ای جبران شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه به موضوع حسابرسی‌های ویژه پرداخت و در خصوص معوقات مالیات بر ارزش افزوده نیز عنوان کرد: برای تسریع در رسیدگی به این مسئله علاوه بر همکاری با دستگاه قضا تلاش می‌کنیم تا با در نظر گرفتن سازوکاری مناسب، فعالان اقتصادی را در این مسیر قرار داده و میزان پرونده‌های معوقه را به صورت ماهانه کاهش دهیم.

خاندوزی همچنین به مسئله مبارزه با مصادیق فساد در نظام مالیاتی اشاره کرد و اظهار داشت: فساد مسئله‌ای است که به هیچ عنوان زیبنده نظام مالیاتی کشور که اکثریت آن را کارکنان خدوم و متعهد تشکیل می دهند نبوده و نقطه ضعف مهمی محسوب می‌شود و لازم است در جهت افزایش انگیزه و حمایت از کارکنان با مصادیق فساد و هر امکانی که موجب فساد می‌شود به صورت جدی برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه امور سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در زمان مراجعه به دستگاه‌های وزارتخانه چه در سطح ملی و چه در سطح استانی می‌بایست ظرف چند روز انجام شود، خاطرنشان کرد: باید علاوه بر اصلاح قوانین و انجام حمایت‌ها، بوروکراسی و سازوکار اداری مناسب با برنامه‌های اقتصادی ایجاد شود تا فعالان اقتصادی با مشکل مواجه نشده و خلائی را احساس نکنند.

انتهای پیام/

مقاله اصلی