سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی شستا در فعالیت‌های دانش بنیان

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عارف نوروزی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی تاکید کرد: صاحبان اصلی مجموعه شستا مردم و بیمه پردازان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشور هستند و ما مسؤول هستیم در قبال این دارایی نهایت ظرفیت مدیریتی را در کشور به کار ببندیم تا حداکثر سود و تولید در زیرمجموعه‌های شستا در حوزه‌های مختلف مانند دارو، صنعت و معدن، پتروشیمی، کشت و دام و … اتفاق بیفتد.

نوروزی تصریح کرد: بایستی با تکیه بر توان و تخصص جوانان و نخبگان و اتکا به رویکرد و فعالیت‌های دانش بنیان در لبه علم حرکت کرده و تولیدات را افزایش دهیم تا مشکلات کاهش چشمگیری پیدا کند.

وی تاکید کرد: از روزی که در شستا مسؤولیت گرفتم بنای استفاده حداکثری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان‌ها را مد نظر قرار داده و به همین منظور یک درصد سود شستا معادل هزار میلیارد تومان را به هوشمندسازی شرکت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان به ویژه برای جلوگیری از واردات و خروج بی رویه ارز و داخلی‌سازی نیاز‌های داخل کشور اختصاص دادیم.

نووزی گفت: ضرورت توجه به اقتصاد دانش بنیان و هوشمندسازی و دیجیتالی کردن امور و کنترل برخط کار‌ها در شستا یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

نوروزی گفت: معاونت تعالی سازمانی و اقتصاد دانش بنیان شستا ماموریت دارد تا شاخص‌های دانش‌بنیانی هلدینگ‌ها و شرکت‌ها را استخراج کرده و مستمرا آنرا کنترل کند و با ایجاد صندوق و زیرساخت‌های لازم از بستر‌های قانونی که توسط معاونت علمی ریاست جمهوری در دولت سیزدهم در خصوص بخشودگی‌های مالیاتی ایجاد شده نهایت بهره و استفاده را ببرد.

مدیرعامل شستا تصریح کرد: استفاده حداکثری از قانون جهش تولید دانش بنیان، صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) و تحقیق و توسعه و همچنین بروزرسانی سیستم‌های تولیدی قدیمی، بازسازی خطوط فرسوده و بهبود کیفیت در دستور کار شستا قرار دارد.

مبع