۴۲۳۵ مورد فرار مالیاتی از طریق سامانه بازرسی شناسایی شد

۴۲۳۵ مورد فرار مالیاتی از طریق سامانه بازرسی شناسایی شد

مدیر کل امور مالیاتی کردستان، گفت: چهار هزار و ۲۳۵ مورد فرار مالیاتی از طریق سامانه بازرسی شناسایی شده اند که از این تعداد هزار و ۵۰۰ نفر وارد فاز صدور برگ تشخیص و مطالبه مالیات آنها صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، مصطفی فعله گری مدیر کل امور مالیاتی کردستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مودیانی که تا پایان بهمن ماه جهت پرداخت اصل مالیات به ادارات امور مالیاتی مراجعه کنند در بخش اشخاص حقیقی تا مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان و در بخش اشخاص حقوقی تا ۲ میلیارد تومان مورد بخشودگی قرار می گیرند.

وی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی درآمد مالیاتی، افزود: در سال ۱۴۰۳ شاهد رشد ۵۰ درصد درآمد مالیاتی خواهیم بود اما این افزایش مالیات مربوط به واحدهای اقتصادی فعلی نیست.

مدیر کل امور مالیاتی کردستان، گفت: در زمینه معافیت پایه مالیاتی برای هر مورد شاهد افزایش سه برابر بوده ایم.

فعله گری به هزینه کرد مالیات پرداخت و تصریح کرد: بخشی از بودجه دولتی مبتنی بر مالیات است و بخشی از هزینه ها عمومی از محل مالیات تامین می شود.

وی با اشاره به فرارهای مالیاتی در استان، خاطرنشان کرد: امسال در طریق رصد حساب های بانکی ۲ هزار و ۴۰۰ مودی مشکوک به فرار مالیاتی شناسایی شده اند.

مدیر کل امور مالیاتی کردستان، اضافه کرد: ۸۵ مطب پزشکی در سطح استان مورد بازدید قرار گرفته که ۳۰ مورد از آن تخلف مالیاتی احراز شده است.

فعله گری یادآور شد: در زمینه فرار مالیاتی حساب بانکی سه شرکت که بیش از ۲۵ هزار میلیارد بوده مورد بررسی قرار گرفت که سهم مالیات آنها بعد از بررسی مشخص می‌شود. همچنین چهار هزار و ۲۳۵ مورد فرار مالیاتی از طریق سامانه بازرسی شناسایی شده اند که از این تعداد هزار و ۵۰۰ نفر وارد فاز صدور برگ تشخیص و مطالبه مالیات آنها صادر شده است.

۴۶

مقاله اصلی