۲۰ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی گلستان محقق شد

۲۰ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی گلستان محقق شد

گرگان- استاندار گلستان با اشاره به همراهی مطلوب مردم در فراگیری فرهنگ مالیات در استان، گفت: امسال ۲۰ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی در گلستان محقق شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه عصر پنج شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گلستان اظهار کرد: درآمدهای استان در سال جاری ۲۴ هزار میلیارد ریال بوده که ۲۰ هزار میلیارد ریال آن از محل مالیات است و تاکنون ۹۳ درصد تحقق مالیاتی داشته‌ایم.

استاندار گلستان افزود: تأمین آب استان تک منبعی و از طریق آب‌های زیرزمینی است و متأسفانه امکان استفاده از آب‌های سطحی و سدها فراهم نشده و ما تلاش می‌کنیم از طریق شیرین سازی کمبودهای آب شرب استان را جبران کنیم.

وی گفت: در اجرای شیرین سازی آب خزر از سوی برخی دستگاه‌های ملی مقاومت می‌شود، به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست که دستگاه‌ها در سطح ملی برای صدور مجوز خرید تضمینی شیرین سازی آب دریا مقاومت کنند در حالی که استان با چالش جدی کمبود آب شرب مواجه است.

زنگانه افزود: سد نرماب یک پروژه راهبردی است و از مصوبه هزار میلیارد تومانی سفر ریاست جمهوری تا کنون پنج هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال تخصیص یافته و البته وزیر نیرو وعده داده بودجه لازم برای سد نرماب از محل تهاتر نفت بدون سقف خواهد بود.

همچنین در این جلسه عبدالجلال ایری نماینده مردم شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، گمیشان و بندرترکمن و غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه به برخی از دغدغه‌ها و مشکلات حوزه‌های انتخابی خود اشاره کردند.

مقاله اصلی