۱۶ هزار میلیارد تومان مالیات در هرمزگان وصول شد

۱۶ هزار میلیارد تومان مالیات در هرمزگان وصول شد

بندرعباس – مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان از وصول ۱۶ هزار میلیارد تومان مالیات از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر،رضا آخوندزاده ظهر چهارشنبه در اجلاس ۲ روزه مدیران مالیاتی سراسر کشور به میزبانی هرمزگان افزود: همچنین در ۱۱ماهه گذشته در راستای حمایت از تولید و صادرکنندگان توانستیم به میزان سه‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان استرداد داشته باشیم که در همسنجی با پارسال ۲۶۴ درصد افزایش داشته است؛ این درحالی است که در چهار سال گذشته یعنی تا پایان سال ۱۴۰۰، این میزان ۲ هزار و ۴۰۰ میلیاد تومان بوده است.

وی بیان کرد: در بحث پرداختی عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز توانستیم در ۱۱ ماهه امسال ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پرداختی داشته باشیم که این مساله باعث شکوفایی خاصی بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان شده است.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان اظهار کرد: سرانه وصولی ۱۱ ماهه امسال نیز حدود ۲ برابر و نیم سرانه وصول کل کشور بوده است؛ این درحالیست که نیروی انسانی استان هرمزگان فقط یک درصد از شاغلان سازمان را شامل می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان با اشاره به اینکه از ۱۵۲ پست حوزه امور مالیاتی استان، حدود ۳۰ درصد آن خالی است، گفت: در استان هرمزگان نیروی شاغل بسیار کم است که می طلبد در استخدامی‌های جدید سازمان امور مالیاتی به این موضوع توجه شود.

آخوندزاده ادامه داد: امور مالیاتی هرمزگان برابر باچارت سازمانی ۵۱۰ نفر نیروی پیمانی و رسمی دارد، درحالی که تنها ۳۵۸ پست‌ این اداره کل یعنی حدود ۷۰ درصد شاغل هستند.

وی بیان کرد: سازمان امور مالیاتی هرمزگان رتبه هفتم کشوری را در ۱۱ ماهه امسال کسب کرده است و سهم استان از وصول درآمدها در کل کشور در این مدت سه و ۷۷ صدم درصد بوده که با این تعداد نیرو سهم قابل توجه و خوبی بوده است.

مقاله اصلی