پنج درصد مالیاتهای وصولی استان مربوط به بازار و کسبه است

پنج درصد مالیاتهای وصولی استان مربوط به بازار و کسبه است

یاسوج- مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: از مالیات‌های وصولی در استان، تنها پنج درصد مربوط به بخش اصلی بازار و کسبه بوده و ۹۵ درصد، محصول اموری غیر از این مشاغل بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، میلاد فرخان ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: ۶۵ درصد از کسبه کهگیلویه و بویراحمدی معاف از مالیات بوده‌اند و با توجه به در نظر گرفتن شرایط خاص استان، تلاش کردیم به بازار و اشخاص حقیقی فشار مالیاتی وارد نشود.

وی با بیان اینکه در سال جاری، درمجموع ۳۱۵ میلیارد تومان عوارض طبق قانون بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای فاقد دهیاری و عشایر توزیع شد، گفت: در مدت مشابه سال قبل، این رقم ۱۳۹ میلیارد تومان بوده یعنی رشدی سه برابری داشته است.

فرخان اظهار داشت: از مبلغ ۳۱۵ میلیارد تومان، ۲۹ میلیارد تومان سهم عشایر بود که به حساب امور عشایر استان پرداخت شد، ۱۶ میلیارد تومان سهم روستاهای فاقد عشایر بود که به حساب فرمانداری‌ها واریز شد و ۱۱۸ میلیارد تومان نیز سهم دهیاری‌ها شده و مابقی به شهرداری‌های استان اختصاص داده شد.

وی افزود: این میزان اعتبار از محل مالیات و ارزش افزوده برای انجام خدمات عمرانی، بهبود مبلمان شهری، روستایی و جبران هزینه‌های قانونی شهرداری‌ها و دهیاری استان به این مراکز پرداخت شده است.

مقاله اصلی