پرداخت اینترنتی حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از روش‌های مختلفی از جمله مراجعه حضوری به بانک، کافی‌نت، دفاتر انجام خدمات عمومی و از طریق دستگاه ATM امکان‌پذیر است؛ اما در سال‌های اخیر سازمان تامین اجتماعی بستری را برای پرداخت اینترنتی حق بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی فراهم کرده است که بدون ماندن در صف انتظار می‌توانید به‌راحتی اقدام کنید. در این مقاله قصد داریم نحوه پرداخت اینترنتی حق بیمه مشاغل آزاد را آموزش دهیم تا در سریع‌ترین زمان ممکن حق بیمه خود را بپردازید.

سامانه تامین اجتماعی؛ پلتفرم پرداخت اینترنتی حق بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی برای راحتی کاربران هنگام پرداخت اینترنتی حق بیمه مشاغل آزاد پلتفرمی را طراحی و راه‌اندازی کرده است. برای پرداخت اینترنتی حق بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد فقط کافی است وارد سیستم samt.tamin.ir شوید. چنانچه از قبل در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اید، نام کاربری و پسوردتان را وارد کنید. در غیر این صورت با کلیک روی «ثبت‌نام» فرم ثبت‌نام برایتان باز خواهد شد که باید اقدام به تکمیل آن کنید. بعد از ورود به سیستم samt.tamin.ir، از منوی بالای صفحه روی گزینه «عملیات بیمه‌شدگان خاص» و سپس «درخواست برگ پرداخت» کلیک کنید.
با این کار پنجره‌ای به همراه توضیحات مانند شکل زیر برایتان نمایش داده خواهد شد که باید تعداد ماه را وارد کرده و سپس دکمه «ثبت درخواست» را بزنید. به‌این‌تریب برگ پرداخت برایتان صادر خواهد شد. بعد از ثبت برگه پرداخت، این برگه بررسی می‌شود که باید از منوی بالای صفحه روی «دریافت برگه پرداخت» کلیک کنید تا وضعیت آن را ببینید. درصورتی‌که وضعیت صدور تغییر کرد، امکان پرداخت آنلاین برگه برایتان فراهم خواهد شد.

پرداخت اینترنتی حق بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد از طریق سامانه تامین اجتماعی

راهنمای پرداخت اینترنتی حق بیمه مشاغل آزاد با اپلیکیشن

استفاده از اپلیکیشن سازمان تامین اجتماعی یکی از بهترین و راحت‌ترین روش‌های پرداخت بیمه تامین اجتماعی با موبایل است. برای این کار فقط کافی است اپلیکیشن پرداخت بیمه تامین اجتماعی با نام «تامین من» را از اپ‌استورهای مختلف یا سایت تامین اجتماعی دریافت کنید. اپلیکیشن تامین من برای انواع گوشی‌های اندروید و iOS قابل دانلود و نصب است.

به‌منظور پرداخت اینترنتی حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد باید ابتدا در اپلیکیشن ثبت‌نام کنید و سپس وارد صفحه خدمات شوید. همچنین برای ورود به نرم‌افزار باید از بین سه گزینه «بیمه‌شده»، «کارفرما» و «مستمری‌بگیر»، گزینه «بیمه‌شده» را انتخاب و تایید کنید. با این کار گزینه‌های متعددی در اختیارتان قرار می‌گیرد که باید مورد «پرداخت حق بیمه» را انتخاب کنید. در این مرحله باید اطلاعاتی مانند شناسه قبض بیمه، مبلغ حق بیمه و مشخصات کارت بانکی را وارد کنید. بعد از تکمیل اطلاعات پرداخت شما با موفقیت انجام خواهد شد.

توجه کنید که تامین اجتماعی پلتفرم‌های مختلفی را برای انواع کاربران از جمله صاحبان مشاغل آزاد و کارفرماها راه‌اندازی کرده است. به‌عنوان مثال برای ارسال لیست بیمه نمی‌توان از همان سامانه samt.tamin استفاده کرد. چنانچه قصد ارسال لیست بیمه کارمندان خود را دارید، مقاله ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی برایتان مفید خواهد بود. در این مقاله به آموزش نحوه ثبت‌نام در سایت سازمان تامین اجتماعی و تشکیل پرونده پرداخته‌ایم.

پرداخت حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد با اپلیکیشن تامین من

نحوه پرداخت بیمه تامین اجتماعی با موبایل بدون اینترنت

در مواقعی که به گوشی هوشمند یا اینترنت دسترسی ندارید، با استفاده از کد USSD حتی با کمک گوشی‌های ساده نیز می‌توانید برای پرداخت اینترنتی حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد اقدام کنید. مراحل پرداخت اینترنتی حق بیمه تامین اجتماعی با موبایل به شرح زیر است:

  • ابتدا شماره #713*724* را با تلفن همراه خود شماره‌گیری کنید.
  • در این مرحله پنجره‌ای با نام سازمان تامین اجتماعی برایتان باز خواهد شد که باید شناسه قبض را وارد کنید.
  • با ارسال شناسه قبض فیش بیمه، اطلاعات آن از جمله مبلغ به شما نمایش داده خواهد شد که باید آن را تایید کنید.
  • مشخصات کارت بانکی با رمز پویا را وارد کنید.

بعد از انجام مراحل بالا، رسید پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد برایتان ارسال خواهد شد. به یاد داشته باشید کلیه کسانی که به هر شکلی مشغول فعالیت هستند و بیمه تامین اجتماعی برایشان لحاظ می‌شود، موظف به پرداخت مالیات هستند. در مقاله مالیات حقوق به‌طورکامل درباره نرخ مالیات، نحوه محاسبه و موارد مشمول مالیات صحبت کرده‌ایم که مطالعه آن قطعا برایتان مفید خواهد بود.

شماره‌گیری کد #713*724* برای پرداخت بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد با ATM

چنانچه امکان پرداخت بیمه تامین مشاغل آزاد با اینترنت را ندارید، از طریق دریافت فیش تامین اجتماعی با کد ملی نیز می‌توانید برای پرداخت با ATM اقدام کنید. به‌این‌منظور ابتدا باید شناسه و مبلغ پرداخت را از پنل کاربری خود در سایت ببینید. حالا با مراجعه به دستگاه عابر بانک گزینه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی را انتخاب کرده و شناسه و مبلغ پرداخت را وارد کنید. بعد از پرداخت، رسید آن را دریافت خواهید کرد.

ازآنجایی‌که پرداخت مالیات برای همه بیمه‌شوندگانی که درآمد دارند، ضروری است، توصیه می‌کنیم با روش‌های پرداخت مالیات نیز آشنا شوید؛ پرداخت آنلاین با شناسه ۳۰ رقمی، مراجعه حضوری به شعبه‌های مالیاتی و پرداخت از طریق سامانه پرداخت قبوض مالیاتی از جمله روش‌های پرداخت مالیات به شمار می‌روند.

پرداخت حق بیمه با شناسه از طریق دستگاه ATM

سخن آخر

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد و صاحبان حرف با استفاده از روش‌های مختلفی مانند سایت تامین اجتماعی، اپلیکیشن تامین من، شماره‌گیری کد USSD و همچنین دستگاه عابر بانک امکان‌پذیر است که در این مقاله به بررسی مراحل انجام آن‌ها پرداختیم. از میان این روش‌ها پرداخت اینترنتی حق بیمه مشاغل آزاد از طریق سایت و اپلیکیشن بسیار راحت و بدون دردسر است. چنانچه هرگونه سوالی درباره پرداخت بیمه مشاغل آزاد از طریق اینترنت یا سایر روش‌های حضوری و غیرحضوری دارید، از طریق کامنت‌های همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ‌گوی شما باشیم.

The post پرداخت اینترنتی حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد appeared first on سپیدار سیستم.

مقاله اصلی