مردم باید تاثیر پرداخت مالیات را در زندگی‌ خود حس کنند

مردم باید تاثیر پرداخت مالیات را در زندگی‌ خود حس کنند

زنجان-استاندار زنجان تاکید کرد: اگر مردم احساس کنند مالیات پرداختی در زندگی روزمره‌ آنها تاثیر دارد، باعث بالا رفتن رضایت‌مندی و همکاری آن‌ها خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی شامگاه سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات فعالان اقتصادی استان زنجان در حوزه‌های مالیاتی، گفت: باید از هر طریقی که می‌توانیم بودجه استان را افزایش داده و صرفاً به بودجه عمومی کشور چشم ندوزیم.

وی با اشاره به افزایش وصول مالیاتی استان، اظهار کرد: بی‌شک یکی از دلایل افزایش وصول مالیاتی در استان، موافقت با برخی شرکت‌ها بوده و به همین خاطر مالیات این شرکت‌ها از سرجمع مالیات استان محاسبه می‌شود که این امر موجب کاهش فشار بر بخش‌های صنعتی خواهد شد. علاوه بر این با این کار، مراکز جدید اخذ مالیات ایجاد و از جهات دیگر به استان کمک خواهد کرد.

استاندار زنجان در خصوص الحاق مودیان جدید به استان، خاطرنشان کرد: مالیات یکی از مودی‌های جدید در سال آینده مبلغ حدود ۱۰ درصد از ۲/۹ هزار میلیارد تومان استان است که از سرجمع مالیات استان محاسبه خواهد شد.

افشارچی همچنین با یادآوری واریز ۱,۶۰۰ میلیارد تومان به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، متذکر شد: این اقدام جان تازه‌ای به این بخش‌ها داده است.

وی با بیان اینکه اخذ مالیات به شیوه معمول صرفاً نسبت به تعهدات کشوری عمل شده و روانه خزانه می‌شود، عنوان کرد: این در حالی است که خزانه و سازمان برنامه و بودجه نسبت به تعهدات خود در قبال کسانی که از آن‌ها مالیات اخذ کرده، به درستی عمل نمی‌کند، بنابراین اگر این رویه ادامه پیدا کرده و سال آینده به طرح حساب توسعه استانی که در لایحه ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده، عمل نشود، سال پیش رو برای استان‌ها زیان‌رسان خواهد بود.

استاندار زنجان با یادآوری اینکه ۳۴ درصد ۸۷۰ میلیارد تومان تملک دارایی دریافت شده است، تصریح کرد: این عدد، رقم بزرگی است و وقتی طبق قانون مالیات بر ارزش‌افزوده به استان برمی‌گردد، می‌تواند رضایت زیادی را به ارمغان بیاورد.

افشارچی در ادامه به افتتاح پروژه سبزه‌میدان اشاره و اظهار کرد: آسفالت معابر روستایی تا سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ مورد بود و امسال تا شش ماهه اول، معابر حدود ۱۲۰ روستا در استان آسفالت‌ریزی شده که این مسئله باعث رضایت‌مندی مردم خواهد شد.

وی تاکید کرد: وقتی یک استان مازاد مالیاتی دارد، باید ملاک عمل دستورالعمل‌های مالیاتی قرار گیرد.

مقاله اصلی