سامانه پرداخت قبوض مالیاتی، معرفی و آموزش کار با سامانه

طبق قانون، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که درآمد دارند، مشمول پرداخت مالیات هستند. افراد مشمول مالیات باید طبق قوانین از پیش تعیین شده اظهارنامه و مدارک مالیاتی خود را به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند تا مبلغ مالیات برای پرداخت مشخص شود. روش‌های مختلفی نیز برای پرداخت مالیات وجود دارد. در گذشته معمولا مشمولان مالیاتی فقط با مراجعه به کارشناس مالیاتی می‌توانستند اقدام به پرداخت مالیات کنند؛ اما در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین روش‌های پرداخت قبض مالیات، مراجعه به سامانه پرداخت قبوض مالیاتی است. در این مقاله از مجله سپیدار سیستم قصد داریم در رابطه با پرداخت مالیات از طریق سامانه سازمان امور مالیاتی صحبت کنیم. برای آشنایی بیشتر با سامانه پرداخت قبض مالیاتی، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

معرفی کامل سامانه پرداخت قبوض مالیاتی؛ سامانه‌ای برای تسهیل پرداخت قبوض مالیاتی

دریافت مالیات توسط دولت نقش بسیار مهمی در تامین خدمات رفاهی و اجتماعی دارد. سامانه پرداخت قبوض مالیاتی برای تسهیل روند پرداخت مالیات ایجاد شده است و مشمولان مالیاتی می‌توانند از طریق نشانی payments.tax.gov.ir وارد این سامانه شوند. سامانه پرداخت مالیات خدماتی مانند ثبت‌نام اظهارنامه عملکرد مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی، خلاصه پرونده الکترونیکی، اظهارنامه مالیات اجاره املاک و بسیاری از خدمات دیگر را ارائه می‌دهد.
سامانه پرداخت قبوض مالیاتی یکی از اصلی‌ترین سامانه‌های پرداخت مالیات است. در این سامانه اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی و بسیاری از قبوض دیگر را می‌توان پرداخت کرد. توجه داشته باشید سازمان امور مالیاتی برای پرداخت مالیات، سامانه‌های آنلاین متعددی را طراحی و راه‌اندازی کرده است؛ به‌عنوان مثال سامانه مودیان مالیاتی با آدرس my.tax.gov.ir شناخته می‌شود که برای جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی اطلاعات مودیان کاربرد دارد.

آموزش کار با سامانه پرداخت قبوض مالیاتی؛ رابط کاربری ساده و روان برای پرداخت قبض‌های مالیاتی

نحوه کار با سامانه پرداخت قبوض مالیاتی بسیار ساده است. برای پرداخت قبض‌های مالیاتی باید به سامانه پرداخت قبوض مالیاتی مراجعه کنید. بعد از وارد شدن به سامانه payments.tax.gov.ir وارد صفحه اصلی پرداخت مالیات خواهید شد. برای پرداخت قبض‌های مالیاتی 2 روش در این سامانه پیشنهاد می‌شود. امکان پرداخت از طریق شناسه 30 رقمی نسیم و پرداخت از طریق شناسه قبض در این سامانه وجود دارد.

نحوه پرداخت قبض در سامانه مالیاتی؛ پرداخت قبض مالیات با شناسه پرداخت

برای پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه پرداخت قبوض مالیاتی می‌توانید با وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض مالیاتی را مشاهده و اقدام به پرداخت آن کنید. شناسه پرداخت و قبض روی سندهای مالیاتی قابل‌رویت است. توجه داشته باشید که مدارک اظهارنامه‌های مالیاتی باید از طریق سامانه مالیاتی my.tax.gov.ir ارسال شود و اگر نیاز به اصلاح داشت، مجدد در سامانه اصلی مالیاتی بارگذاری شود.

پرداخت قبض مالیات با شناسه پرداخت؛ ساده‌ترین روش پرداخت قبوض مالیاتی

پرداخت قبض مالیات با شناسه 30 رقمی نسیم؛ روشی آسان برای پرداخت قبض مالیات

برای پرداخت مالیات توسط شناسه نسیم و سامانه قبوض مالیاتی بعد از اینکه وارد آدرس payments.tax.gov.ir شدید، شناسه 30 رقمی نسیم را انتخاب کرده و بعد از آن روی گزینه بررسی شناسه قبض نسیم ضربه بزنید. در این قسمت اطلاعات مربوط به قبض مالیاتی نمایش داده می‌شود که در صورت تایید بودن اطلاعات می‌توانید برای پرداخت قبض مالیاتی به درگاه پرداخت بانکی مراجعه کنید.
در سامانه درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی استعلام بدهی کسب‌وکارهای مختلف نمایش داده می‌شود. با مراجعه به سامانه my.tax.gov.ir و ورود به بخش پرونده مالیاتی من امکان مشاهده کلیه بدهی‌های مالیاتی وجود دارد. توجه داشته باشید بدهی‌های مالیاتی اگر در زمان مقرر پرداخت نشود، موجب جریمه مالیاتی خواهد شد و کسب‌و‌کار دچار ضرر می‌شود.

پرداخت ساده و آسان قبوض مالیاتی با استفاده از شناسه 30 رقمی نسیم

برای پرداخت قبوض مالیاتی از چه کارت بانکی استفاده کنیم؟

کلیه پرداخت‌های سازمان امور مالیاتی توسط بانک ملی پشتیبانی می‌شود و حساب بانکی سازمان امور مالیاتی نیز، حساب بانک ملی است. توصیه می‌کنیم در سامانه پرداخت قبوض مالیاتی، پرداخت‌های خود را از طریق کارت‌های بانک ملی انجام دهید. البته که از طریق کلیه کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب می‌توانید اقدام به پرداخت قبض‌های مالیاتی کنید. توجه داشته باشید روش‌های مختلفی برای پیگیری استعلام مالیاتی وجود دارد. از طریق سامانه اصلی my.tax.gov.ir با کد ملی یا شناسه ملی می‌توان استعلام مالیاتی را مشخص کرد.

پرداخت قبوض مالیاتی با کلیه کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب

جریمه دیرکرد قبض مالیاتی؛ میزان جریمه بر اساس کسب‌و‌کار

طبق ماده 190 قانون مالیات‌های مستقیم هر کسب‌و‌کاری، اعم از حقیقی یا حقوقی، اگر مالیات را در مهلت درست پرداخت نکنند، دچار جریمه می‌شوند. البته جریمه پرداخت مالیات کسب‌و‌کارها و اشخاص حقیقی و حقوقی با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

به‌عنوان مثال جریمه دیرکرد مالیات سامانه ارزش افزوده و اظهارنامه عملکرد با هم متفاوت است. متخصصین حوزه امور مالیاتی توصیه می‌کنند کسب‌وکارها همیشه زودتر از زمان مقرر حتما مالیات را محاسبه کنند. ارسال مدارک زودتر از پایان مهلت موجب می‌شود هنگامی که پرونده نقص داشته یا نیاز به اصلاح دارد، فرصت کافی برای تکمیل پرونده یا رفع ایرادات وجود داشته باشد. انجام این کار موجب جلوگیری از ضررهای مالی خواهد شد.

جریمه‌ دیرکرد پرداخت مالیات طبق فعالیت هر کسب‌و‌‌کار

استفاده از برنامه‌های حسابداری برای پرداخت مالیات

در این مقاله از مجله سپیدار سیستم در رابطه با سامانه پرداخت قبوض مالیاتی صحبت کردیم و اشاره‌ای به روش‌های پرداخت از طریق این سامانه داشتیم. مشمولان مالیاتی به‌راحتی می‌توانند در سامانه پرداخت مالیات مشاغل اقدام به پرداخت قبض مالیاتی جدید کنند. برای انجام این کار فقط کافی است به صفحه اصلی سامانه پرداخت قبوض مالیاتی مراجعه کنید.

توجه داشته باشید برای محاسبه دقیق و درست مبالغ مالیاتی حتما از نرم‌افزار حسابداری سپیدار سیستم کمک بگیرید. نرم‌افزار حسابداری سپیدار سیستم قابلیت‌های گسترده‌ای در حوزه مالیاتی دارد و کلیه بخش‌های این نرم‌افزار همواره با تغییر قانون‌های مالیاتی به‌روزرسانی می‌شود. شرکت سپیدار سیستم سال‌ها در حوزه نرم‌افزارهای مالی و حسابداری فعالیت می‌کند. پشتیبانی بسیار قوی و آموزش صحیح استفاده از برنامه‌های حسابداری از مهم‌ترین ویژگی‌های شرکت سپیدار سیستم است. برای مشاهده کلیه خدمات به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

سوالات متداول

1. از سامانه پرداخت قبوض مالیاتی برای پرداخت کدام یک از مالیات‌ها می‌توان استفاده کرد؟

از سامانه پرداخت قبوض مالیاتی برای پرداخت مالیات‌هایی مانند مالیات ارزش افزوده، مالیات درآمد و فروش کالا می‌توان استفاده کرد.

2. پرداخت از طریق شناسه 30 رقمی نسیم در سامانه پرداخت قبوض مالیاتی چگونه است؟

برای پرداخت از طریق شناسه نسیم در ابتدا باید وارد سامانه پرداخت قبوض مالیاتی شوید و گزینه شناسه 30 رقمی نسیم را انتخاب کنید. بعد از وارد کردن شناسه نسیم مبلغ دوره و صورتحساب نمایش داده می‌شود. در صورت تایید می‌توانید مبلغ مالیات را پرداخت کنید.

3. جریمه دیرکرد قبوض مالیاتی چگونه مشخص می‌شود؟

جریمه دیرکرد مبالغ مالیاتی بر اساس نوع کسب و کار مشخص خواهد شد و مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی با یکدیگر تفاوت دارند.

The post سامانه پرداخت قبوض مالیاتی، معرفی و آموزش کار با سامانه appeared first on سپیدار سیستم.

مقاله اصلی